Skate 2
Kaykay kaymaya her zaman hevesli bir çocukluk dönemi atlattım ben. İçimde uhde kalmadı gerçi, kendi imkânlarımla bir kaykay sahibi oldum ve bu sporu yapmama karışan birisi olmadı çevremden. Ama sanırım sorun bendeydi, yoksa şimdi hala kayıyor olurdum… Sorun şuydu; asla cesaret edip o rampaya tırmanamamışım ve yüzümde rüzgâr hissedecek kadar hızlı bir şekilde U rampanın diğer ucuna doğru yol alamayışımdı. Aslına bakarsanız bir süre sonra, o rampaya çıkamadığımı kabullendiğim zaman, bunun zevkli ve havalı olmadığını fark ettim. Ollie yaparak bir yere kadardı; Hız kaykayı da çekici gelmedi ülkemizin jeolojik (!) yapısı yüzünden… Neyse, işin hikâye kısmını bitiriyorum ve olaya psikolojik olarak bakmaya başlıyorum. Durun, hemen kaçmayın! Fazla abartmayacağım, çünkü bu rampa ile ilgili bastırılmış duygularım kaykay oyunları ile vuku bulmaya çoktan başladı bile! Yani işin psikolojik yönü sadece burası.
Çok uzaklara gitmeye gerek yok, Tony Hawk’s Pro Skater serisi ile tanıştı birçoğumuz kaykay oyunlarıyla. Oldukça da zevkliydi bu oyunu oynamak. Tony Hawk’s Pro Skater serisi dallandı budaklandı ve bir sürü oyunu barındıran bir seri haline geldi. Ve Activision ısıtıp ısıtıp öne koyduğu bir seri yaratmış oldu böylece. Geçtiğimiz Kasım ayında THPS serisinin dokuzuncu oyunu piyasaya sürüldü fakat THPS oyunlarının tahtı da sallanmaya başlanmıştı Skate geldikten sonra. Skate, PlayStation 3 ve Xbox 360 konsollarında, başarılı bir tanıtım politikası sayesinde tanındı ve en az THPS kadar çok sevildi. Bu arada Activision ile Electronic Arts bir kez daha aynı arenada karşı karşıya geliyorlardı…
Mesaj kaygılı kaykay oyunları mı?
Kaykay oyunlarında belli bir konsept var. Yani bu işin bir jargonu, usulü; argo tabirle ise bir raconu var. Mesela, yazının başında yazdığım “ollie” kelimesi size anlamsız geliyorsa. Daha önce kaykay kaymadığınız veya kaykay oyunu oynamadığınız düşünülebilir. Ancak bu kesinlikle sorun değil. Zira Skate 2 de, Skate kadar kolay ve anlaşılabilir olacak şu ana kadar gösterilen oyun içi videolarda görüldüğü kadarıyla. Gerçi klasik olacak ama Skate gibi öğrenmesi kolay, ustalaşması zor bir tarz bekliyorum. Oyun motorunda köklü bir değişiklik yok. Grafikler konusunda da beklentileri arttırmak, şu ana kadar yayınlanan tüm görsellerden sonra hiç mantıklı değil. Skate 2’nin vaatlerini bir liste halinde toplamak gerekirse, yeni mekânlar listenin hemen başında gözümüze çarpıyor. Kaykay oyunlarında çevre çok önemli bir faktör, yeniden oynanabilirliğe etkisi yadsınamaz. Listenin devamında, artık oyunda bayan karakterlerin de bulunması ve artık EA’nin başarısını yedi cihana kanıtladığı müzikler geliyor. Electronic Arts’ın seçimleri her zaman olduğu gibi başarılı. Çünkü kaykay seslerinin ardından gelen müzikler de sizi gaza getiriyor ve insan coştukça daha çok hırslanıyor bir hareketi yapmaya, daha iyi sarıyoruz ellerimdeki kontrolörü ve daha sıkı basıyoruz tuşlara… Bu da ilk oyunda artı haneye yazılan bu faktörün, Skate 2’de de bulunacağını gösteriyor. Genel olarak baktığımızda Skate 2’nin vaat ettiği çok köklü ve büyük bir devrim niteliğinizde özelliği yok.
Skate 2 de Electronic Arts’ın şişirme işlerinden olmayacak ve serinin ilk oyunu Skate’in yakaladığı başarıyı devam ettirecek gibi gözüküyor. Üçü, dördü, beşi olursa; Electronic Arts yine tarafımdan her zaman olduğu gibi eleştirilmeye devam edilecek ama şimdilik seri çok iyi gidecekmiş gibi manasız bir hissiyat var benim içimde, nedeni bilinmez. Öncesinde 2008’in sonu olarak açıklanan çıkış tarihi, 2009’un ilk çeyreğine ertelenmişti. Son haberler ise Skate 2’nin Şubat ayında ellerimizin arasında olacağını söylüyor… Tekrar ertelenmediği takdirde, yeni yılın Şubat ayındaki Skate 2 incelemesinde görüşmek üzere.
Skate serisinin ikinci oyunu Skate 2, Şubat ayında THPS’nin dokuzuncu oyununa rakip olarak gelecek. Daha tecrübesiz seri ama daha kurnaz bir yapımcıdan piyasaya sürülen Skate 2, bakalım ofisi Skate kadar işgal edebilecek mi?
http://www.level.com.tr/index.php/ilkbakis/52-ilkbakis/254-skate-2
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder